İç satışları düşen beyaz eşya sektörü ihracata yöneldi

İç satışları düşen beyaz eşya sektörü ihracata yöneldi

Türkiye’de önemli üretim güçlerinden olan beyaz eşya sektörünün iç satışları düşerken, ilk 5 ayda şirketler ihracatla ayakta kaldı.

Sözcü Gazetesi’nden Sayime Başçı’nın haberine göre, Türkiye Beyaz Eşya Sanayicileri Derneği (TÜRKBESD) üyelerinin 6 ana üründe iç satışları geçen yılın ilk beş ayı ile kıyaslandığında yüzde 9 oranında düşerken üretimde ise yüzde 5’lik bir kayıp yaşandı.

‘’Hammadde tedarik kanallarımızı çeşitlendirmemiz kritik öneme sahip’’

Bu dönemde sektörün ihracat ve iç satış toplamı  bir önceki yıla göre yüzde 1’lik bir gerileme kaydetti. Sektörün üretiminin yüzde 75’inin ihraç edildiğini vurgulayarak bu dönemde ihracatın yüzde 2 oranında arttığını belirten TÜRKBESD Başkanı Can Dinçer, “Rekabetçi gücümüzü korumak için hammadde tedarik kanallarımızı çeşitlendirmemiz kritik öneme sahip. Ticaret Bakanlığı’nın Avrupa Birliği ve Kore menşeli bazı sıcak sac ürünleri için başlattığı soruşturma kapsamında anti damping vergisini değerlendirmesi sektörümüz açısından kaygı verici bir gelişme olarak gündemimizdeki yerini koruyor” dedi.

Bunun yanında sadece mayıs ayı verilerine bakıldığında ise sektörde, ihracatta yüzde 6, üretimde ise yüzde 9’luk kayıp yaşandı.

İthalatta düşüş ihracatta artış

TÜRKBESD verilerine bakıldığında 6 ana üründe üretim ilk 5 ayda 14.4 milyon adetten 13.6 milyona düşerken, iç satışlar 3.8 milyondan 3.4 milyona düştü. İhracatta ise 10.5 milyondan 10.7 milyona çıkan adetlerle yüzde 2’lik bir sembolik artış yaşansa da ilk 5 ayın en pozitif verisi oldu. İthalat verisi ise 310 bin adetten 126 bin adede düşerek ekonomik konjonktürün de etkisi ile yüzde 59’luk düşüş kaydetti.