E-İhracat seferberliği

E-İhracat seferberliği

E-ihracat desteklerinin devreye alınması için geri sayım sürüyor. Şirketlere 15 milyon liraya kadar destek verilecek. Teşvikler 1 Ocak itibariyle devreye girecek. Bu sayede e-ihracatın genel ihracattaki payının yüzde 10’lara çıkması bekleniyor.

Elektronik Ticaret İşletmecileri Derneği (ETİD) Başkanı Emre Emekçi, Türkiye’de e-ihracatın genel ihracattaki payının yüzde 1.3 olduğunu anımsatarak, “Toplam ihracattaki payı çok düşük. Bu oranın yüzde 10’a çekilmesi hedefleniyor. Bunun için teşvikler verilecek. Parasal, eğitim, pazar desteklerini içeren bu yeni uygulamalar 1 Ocak’ta devreye girecek” ifadelerini kullandı.

E-İhracat patlama yapacak

1980’lerde ihracat için başlatılan seferberliğin bu kez e-ihracat için uygulamaya konulduğunu dile getiren Ekmekçi, “Kobiler için ciddi fırsat ve potansiyel var. Son teşviklerle ilk kez kamu idaresi sektörün önüne geçti. Sektör açısından çok önemli destekler, e-ihracatı patlatacak” dedi.

IdeaSoft CEO’su Seyhun Özkara, e-ihracatın toplam ihracattaki payının yüzde 1 olduğunu anımsatarak, “Türkiye’de hızla artan bir e-ihracat var. E-ihracat 2023’te yurtiçi e-ticarete rakip olabilecek konuma gelebilir. Artan döviz kurunun ve pandemi sonrası dünyada yaşanan genel üretim problemlerinin de etkisiyle ülkemizde ihracat hem bir ülke politikası olarak öne çıktı, hem de işletmelerin önceliklerinden biri haline geldi. E-ihracat hem ülkemiz hem de işletmeler için ikinci bir gelir modeli olarak çok kıymetli ve ihracat ayağını geliştirecek bir adım. E-ihracat yapmaya başlayan ürünlerini Türkiye dışındaki ülkelere de satmayı hedefleyen firma sayısında yüzde 219’luk bir büyüme var. 2022 sonunda 5 milyar dolara ulaşmasını öngörüyoruz. E-ihracatta yerli üretimde güçlü olduğumuz tekstil, ev tekstili, hediyelik eşya, ahşap ürünler, mobilya, aksesuar, takı kategorilerinde gelişme kaydettiğimizi görüyoruz. Bu kategorilerdeki büyüme hızla devam edecek” açıklamalarında bulundu.

Global pazara ulaşım daha da kolaylaşacak

İhracatın özendirilmesi ve desteklenmesinin bir devlet politikası olduğunu ve yeni çıkan düzenlemelerle önemli destekler sağlandığını dile getiren Özkara, “Bu düzenleme, pazarlama faaliyetlerine ilişkin giderlerin desteklenmesi, depo sipariş karşılama hizmeti gibi alanlarda sağlanan ek destekler, yurtdışı pazar yerlerinde yapılan satışlarda sağlanacak komisyon ve pazarlama destekleri, yurtdışı pazar yerleri ile yapılacak çalışmalar için entegrasyon ve altyapı desteği gibi destekleri içeriyor. Bu kararla mevcut işletmeler, ürünlerinin global pazarda daha fazla yer almasını sağlarken, desteklerle de büyüyecek” ifadelerini kullandı.

TOBB E-ticaret Meclisi Üyesi Cenk Çiğdemli, Türkiye’de bu yıl e-ihracatta adet bazında yüzde 30’un üzerinde bir artış bulunduğunu aktararak, şunları söyledi: 

E-ticaretteki payı yüzde 7’lere çıkmış durumda. En çok ihracat yapan kategoriler tekstil, ev tekstili, tesettür, ayakkabı ve gıda. En çok e-ihracat ve ciro yapılan dört ülke ise Amerika, Almanya, KKTC ve Birleşik Arap Emirlikleri(BAE). Adet bazında en çok ürün satılan ülkeler ise Almanya, BAE, Amerika ve Fransa.

Milliyet